fredag 15 februari 2008

Drömmar i blyerts...

...är det enda jag drömmer för tillfället, och en del av dom spiller ut i verkligheten för att sedan sippra in min egenhändigt tillverkade overklighet, äventyret om Konrad och Kungen. Arbetet går på och jag har väldigt roligt. Att göra en så här lång berättelse i serieform är en rätt invecklad process, ungefär som att producera en liten långfilm alldeles själv. Roller ska besättas med trovärdiga skådisar, miljöer ska väljas, kameravinklar likaså. Kontinuiteten måste kollas hela tiden, dialogen justeras efter hand som scenerna blir färdiga - och så måste jag hämta lunch till mig själv!

Ni fattar att jag har lite svårt att tömma skallen på kvällarna!

Idag har jag dessutom skickat iväg det sista avsnittet av Bacon & Egg som ska gå i nummer 3 / 08 av Herman Hedning. Från och med nummer fyra ersätts frukostklubben med Konrad och Kungen, som sedan kommer publiceras i tolvsidorsavsnitt fram till årets slut.

Världens godaste veteöl, enligt denne reporter, heter Celis White och såvitt jag vet är det bara ett enda ställe i stan som har det på fat. Dit ska jag nu och ta mig en välförtjänt fredagsöl! Först ska jag bara lägga in den här bilden av Aoguang, drakkungen i Österhavet, så att dom av er som inte orkar läsa har något att titta på tills vi hörs nästa gång!

3 kommentarer:

Stefan sa...

Ser fram emot serien mycket, det är dina serier som gör HH värd pengarna. Keep it up!

Andreas sa...

håller med föregående talare :)

Tobias sa...

Hej!

Först vill jag säga att jag tycker dina serier är asbra och att det det är otroligt kul att läsa din blogg och se hur en serietecknares dag ser ut..

Men jag tycker det skulle vara kul om du skrev lite om Nefertiti 2000 också.
Mvh/ Tobias I